لوگو اصلی تهران القا

تهران القا

شماره تماس ما:

09128895529

ایمیل ما:

info@tehranelgha.com

آموزش ساخت کوره القایی با لامپ کم مصرف
ساخت کوره القایی با لامپ کم مصرف در تهران القا

آموزش ساخت کوره القایی با لامپ کم مصرف

 

از کوره های القایی در صنعت برای ذوب کردن مواد فلزی مختلف استفاده می کنند. کوره القایی  دستگاهی می باشد که با جریان الکتریکی موجود درونش فضای داخلی اش را داغ می شود و این حرارت در حدی است که منجر به ذوب شدن فلزات می شود‌‌ و میتوان از حرارت آن برای گرم کردن فلزات مختلف نیز استفاده نمود و مایکروویو یک نمونه خانگی از کوره القایی می باشد و معمولا در صنعت در زمینه های مختلف از کوره های القایی استفاده می کنند.

 

کوره ها در سایزهای بزرگ ساخته شده است اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید میتوانید برای مصارف کوچک هم خودتان کوره القایی درست کنید. برای ساخت کوره القایی می توانید از وسایل و ابزارهای مختلف استفاده نمایید‌ که یکی از مدل های آن ساخت کوره القایی با لامپ کم مصرف می باشد، در این ‌مقاله از سایت تهران القا که  تولید کننده کوره القایی  است قصد داریم آموزش ساخت کوره القای با لامپ کم مصرف را توضیح دهیم.

 

آموزش ساخت کوره القایی با لامپ کم مصرف در تهران القا

نحوه ساخت کوره القایی با لامپ‌‌ کم ‌مصرف

 

زمانی که قصد دارید خودتان کوره القایی بسازید باید توجه داشته باشید که به چه عناصری احتیاج دارید؟ جواب سوال شما نزد ما است‌. به طور کلی برای ساخت هر نوع کوره ای به سه عنصر نیاز دارید.

 

مواد لازم برای ساخت کوره القایی:

 

  • عنصری که با عبور دادن جریان متناوب، فرکانس بالا در مدار تولید می کند.
  • ابزار دوم یک قطعه مارپیچی که از یک لوله مسی یا سیم ضخیم، به نام سلف ساخته شده است.
  • عنصر سوم ظرفی ساخته شده از مواد نسوز که در آن تکلیس یا ذوب انجام می شود.
نحوه ساخت کوره القایی با لامپ در تهران القا

نحوه ساخت کوره القایی با لامپ

          

در قدم اول برای ساخت کوره القایی نیاز به یک برد دارید تا بتوانید بقیه لوازم ‌را روی آن نصب کنید در انتخاب برد دقت کنید تا کیفیت مناسبی داشته باشد و بتوانید لوازم‌ مورد نیازتان را روی آن قرار دهید. مورد بعدی مقاوم بودن برد به حرارت است تا زمانی که از  وره استفاده می کنید گرمای آن به برد آسیب نزند.

برای ساخت یک اجاق ذوب قوی می توانید از لامپ های الکترونیکی استفاده کنید و برای اینکه جریان با فرکانس بالا داشته باشید بهتر است از اتصال لامپ های پرتو به صورت موازی استفاده نمایید. در این روش به جای استفاده از سلف بهتر است از  لوله مسی به قطر 10 میلی متر استفاده نمایید. همچنین در این مدل خازن تریمر به کار رفته شده تا قابلیت تنظیم  قدرت کوره را داشته باشید.

 

لوازم مورد نیاز برای ساخت کوره القایی به کمک لامپ

 

  • چهار لامپ (تترود) مدل L6، 6P3 یا G807
  • خازن تنظیم
  • 4 چوک برای 100-1000 uH
  • چراغ نشانگر نئون
  • چهار خازن 0.01uF

 

 

هنگام ساخت کوره القایی با لامپ ابتدا لوله مسی که به شکل مارپیچی می باشد به عنوان سلف دستگاه در نظر بگیرید، سپس حداقل 5 میلی متر فاصله بین پیچ های آن باقی بگذارید و بهتر است قطر آن 8 الی 15 سانتی متر باشد. در انتها مارپیچ برای اتصال به مدار پردازش می شود. ضخامت سلف نیز 10 میلی متر بیشتر از ضخامت بوته باشد. بعد از تکمیل این قسمت روی بدنه قرار می گیرد. برای ساخت بدنه باید یک عایق الکتریکی و حرارتی که پرکننده دستگاه است کمک بگیرید. در مرجله ی بعد یک آبشار از لامپ ها، چوک ها و خازن ها روی آن مونتاژ کنید، ابزار ها باید در یک خط مستقیم به هم متصل شوند. حال زمان اتصال نشانگر نئون است که باید همراه لامپ و دسته خازن متغیر به بدنه کوره متصل شوند.

 

لوازم مورد نیاز برای ساخت کوره القایی به کمک لامپ

استفاده از خنک کننده ها در ساخت کوره

 

هنگامی که تصمیم به ساخت کوره میگیرید خنک کننده ها را فراموش نکنید واحدهای صنعتی دارای کوره های ذوب فلز قدرتمند هستند و بقینا مجهز به سیستم های مخصوص ضد یخ یا آب خنک کننده می باشند. ولی در ساخت کوره های خانگی استفاده از خنک کننده ها باعث هزینه های فروانی می شود، به همین دلیل بهتر است در یک واحد خانگی از سیستم ارزان تری استفاده شود.

خنک سازی هوای درون دستگاه ها زمانی انجام می شود که آنها دور از کوره قرار بگیرند و گرنه سیم پیچ های فلزی و قطعات فن می توانند به عنوان مداری برای بستن به صورت جریان های گردابی عمل کنند که باعث کاهش کارایی این تجهیزات می شود. لامپ و مدارهای الکترونیکی در حین کار دستگاه به طور فعال گرم می شوند و معمولاً باید از سینک های حرارتی برای خنک کردنشان استفاده شود تا آسیبی به مدار وارد نشود.

 

رعایت نکات ایمنی در ساخت کوره القایی

 

  • فلز مایع و عناصر گرمایش در مدار می توانند باعث سوختگی شدید شوند.
  • مدارهای لامپ از قطعاتی با ولتاژ بالا تشکیل شده و هنگام مونتاژ  باید آنها را در یک جعبه در بسته قرار دهید تا امکان برخورد تصادفی این عناصر با یکدیگر از بین برود.
  • میدان الکترومغناطیسی قابلیت تاثیر گذاری بر چیزهایی خارج از جعبه را دارد. قبل از روشن کردن دستگاه، بهتر است تمام وسایل پیچیده فنی مانند تمام جواهرات فلزی، دوربین های دیجیتال، تلفن های همراه، پخش کننده های MP3 و افرادی که ضربان ساز دارند را از آن دور کنید.

 

نتیجه گیری

 

  زمانی پیش می آید که نیاز به یک کوره القایی کوچک و ساده دارید تا برای موارد سطحی از آن استفاده نمایید. اگرشما آگاهی داشته باشید و بدانید که می توانید با ساده ترین وسایل یک کوره القایی بسازید به شما بسیار کمک خواهد کرد. در این مقاله نحوه ساخت کوره القایی با لامپ کم مصرف را توضیح دادیم.

با مطالعه این مقاله متوجه سادگی طرز ساخت و لوازم مورد نیاز آن خواهید شد. پس از تهیه لوازم آن ها را به ترتیب با توجه کافی به توضیحات به نحوه ی درست روی برد نصب نمایید. برای بازدهی بیشتر بهتر است از یک خنک کننده هم کمک بگیرید. در طی فرآیند ساخت حتما به نکات ایمنی آن توجه فرمایید تا سلامتی شما به خطر نیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات
تهران القا
آدرس ما:

تهران | چهاردانگه - شهرک صنعتی سهند

شماره تماس ما:

09128895529