لوگو اصلی تهران القا

تهران القا

شماره تماس ما:

09128895529

ایمیل ما:

info@tehranelgha.com

آموزش ساخت کوره القایی خانگی با دستگاه جوش اینورتر

آموزش ساخت کوره القایی خانگی با دستگاه جوش اینورتر

 

در حال‌ حاضر بخش‌ های مختلف صنعت تحت تأثیر پیشرفت علم و تکنولوژی دست‌ خوش تغییر و تحولاتی شده که در این‌ راستا دستگاه‌ ها و تجهیزات مختلفی تولید و به مصرف می‌ رسند. از این میان کوره القایی عملکرد بسیار مطلوب و کارآمدی را در صنعت داشته و توانسته بخش عظیمی از صنایع تولید فولاد و سایر تجهیزات و ابزارآلات را تحت تأثیر قرار دهد. خیلی از افراد با شنیدن نام کوره القایی دستگاه‌ های بسیار بزرگ با ظرفیت بالا را متصور می‌ شوند. اما باید بگوییم این دستگاه کارآمد در ابعاد و اندازه‌ های مختلف تولید شده و حتی اشخاص می‌ توانند خود با در اختیار داشتن تجهیزات و لوازم مورد نیاز به ساخت کوره القایی خانگی بپردازند.

مسلما ساخت این وسیله به‌ صورت سنتی و خانگی به مهارت و یکسری اطلاعات نیاز دارد، بنابراین افراد می‌ توانند با مراجعه به منابع و سایت‌ های معتبر نحوه ساخت این کوره را به شیوه‌ ها و روش‌ های مختلف آموزش ببینند. در این مقاله ما قصد داریم یک سری اطلاعات مفید و کارآمد را در رابطه با نحوه ساخت کوره القایی خانگی و حتی دستگاه جوش اینورتر به سمع و نظر شما عزیزان برسانیم. قاعدتا این اطلاعات بسیار کمک‌ کننده بوده و می‌ تواند باعث موفقیت در کار شما شود. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

با کوره القایی خانگی بیشتر آشنا شوید!

با کوره القایی خانگی بیشتر آشنا شوید!

امروزه در بخش‌ های مختلف صنعت به‌ منظور ذوب فلزات، ساخت ابزارآلات و متریال‌ های گوناگون کوره‌ های مختلف طراحی، تولید و مورد استفاده قرار می‌ گیرند. هر یک از این کوره ها بنا بر ظرفیت، خصوصیات و قابلیت‌ های مختلف، کارایی و کاربردهای مجزا و مختص به خود را داشته و همین باعث می‌شود، آن ها در طبقه‌ بندی‌ های متفاوتی قرار بگیرند. از میان این کوره ها در حال حاضر عنوان معروف‌ ترین کوره به کوره القایی تعلق داشته که توانسته عملکرد ویژه‌ ای را در صنعت به ارمغان آورد. این کوره ساختار و واحد ساده‌ ای داشته و یک کویل را شامل می شود. این کویل یک بوته دیرگداز را احاطه کرده و وجود شارژر مذاب روند این کوره را بهبود می بخشد.

تمام توضیحات فوق شامل حال انواع کوره القایی شده، اما بنا بر کارایی و عملکرد کوره ها، وسایل و تجهیزات متفاوتی برای تولید آن ها لازم است. در نظر داشته باشید هنگامی‌ که به واسطه جریان برق متناوب کویل‌ های موجود در کوره تحریک می شود، به‌ مراتب به‌ دنبال این تحریک، یک میدان مغناطیسی حول محور ایجاد شده و در نهایت میدان الکتریکی به واسطه تغییرات میدان مغناطیسی به وجود آمده و جریان ادی (Eddy Current) بر روی محور اصلی متمرکز و اعمال می‌ شود. شاید این سوال برای خواننده پیش بیاید که جریان ادی چیست؟ باید بگوییم به واسطه اثر پوست در سطح خارجی شارژ، جریان ادی متمرکز شده و از طریق تلفات عمومی اهمیک حرارت تولید می‌ شود.

 

چگونه به ساخت کوره القایی خانگی بپردازیم؟

چگونه به ساخت کوره القایی خانگی بپردازیم؟

 

در اختیار داشتن یک سری ابزار و عناصر و همچنین گذراندن یکسری سلسله‌ مراتب برای طراحی و ساخت هرگونه وسیله و تجهیزاتی لازم است. این مسئله برای ساخت کوره القایی خانگی نیز صادق بوده و برای به تولید رساندن این وسیله افراد باید  مواد مختلف را در اختیار داشته و مراحل مربوطه را طی کنند. در این قسمت از مقاله روند و جزئیات مربوط به ساخت کوره القایی را برای شما عزیزان شرح می‌ دهیم. در وهله اول همانند ساخت انواع وسیله‌ های گرما دهی القایی برای طراحی و تولید کوره القایی بدون هسته نیز باید مراحل زیر به‌ درستی و به‌ ترتیب انجام شود.

  • طراحی بوته: در اولین مرحله طراحی بوته اهمیت زیادی داشته که تعیین ضخامت بوته، بررسی ارتفاع نسبت‌ به قطر و قطر کویل ها در مقایسه با قطر شارژر را شامل می‌ شود.
  • گزینش کردن فرکانس: انتخاب کردن فرکانس ارتباط مستقیمی با ابعاد و مشخصات فیزیکی نمونه داشته که این دو عامل  فرکانس مربوطه را مشخص کرده و در تعیین فرآیند تولید حرارت نقش مهمی را ایفا می‌ کنند.
  • تعیین کردن توان موردنظر: قطعاً به این مسأله اشراف دارید که بر حسب فرکانس و توان لازم برای ذوب مواد مورد نظر، منبع تغذیه انتخاب می‌ شود. این توان باید به اندازه کافی باشد که فرآیند اتلاف حرارتی یعنی ذوب عنصر و ذوب شارژ به بهترین نحو صورت بگیرد.
  • طراحی کردن کویل‌ های القایی: در این مرحله تعداد لوله‌ های مسی که با سطح مقطع تناسب داشته به منظور فرایند ذوب انتخاب می‌ شود و در آخرین مرحله طراحی سیستم سرمایش انجام می‌ گیرد.

نحوه ساخت کوره القایی با اینورتر ( دستگاه جوش)

نحوه ساخت کوره القایی با اینورتر (دستگاه جوش)

 

جوشکاری یکی از بخش‌ های مختلف در صنعت بوده که به واسطه آن می‌ توان تجهیزات و وسایل مختلفی را تولید کرد. صنعت جوشکاری طی چند سال گذشته در کشور اهمیت زیادی پیدا کرده و از این‌ رو دستگاه‌ های زیادی به‌ منظور جوشکاری تولید می‌ شود. اینورتر از مجموع این وسایل بوده که به واسطه حرارت زیاد و تحت تأثیر انرژی برق بخشی از ۲ قطعه را ذوب کرده و آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌ کند. صریح‌ ترین مثال برای جوشکاری: اتصال در های آهنی به وسیله فرایند جوشکاری است. در این دستگاه جریان برق با استفاده از یک میله، الکترود را می‌سازد. در حال حاضر متخصصان و کارشناسان همزمان با پیشرفت علم و تکنولوژی به واسطه اینورتر به تولید کوره‌ های القایی می‌ پردازند. افرادی که قصد دارند دستگاه جوش اینورتر را خریداری کنند، می توانند به سایت فروش تهران القا مراجعه کرده و پس از مشورت با کارشناسان مربوطه بهترین خرید را انجام دهند.

 

آموزش ساخت کوره القایی خانگی یا دستگاه جوش اینورتر

کلام آخر

 

همان‌ طور که مستحضر هستید در این مقاله یک سری توضیحات مربوط به کوره القایی خانگی را برای شما مطرح کردیم و به بیان مراحل ساخت این کوره پرداختیم. در حال‌ حاضر شرکت‌ ها و کمپانی‌ های مختلفی به تولید صفحه کوره القایی پرداخته و تجهیزات مورد نیاز را تولید و به فروش می‌ رسانند. متأسفانه خیلی از افراد سودجو با استفاده از نام و اعتبار برند های معروف به تولید صفحه و کوره‌ های القایی بی‌ کیفیت پرداخته و آن‌ها را با هزینه‌ های گزاف در میان مردم می‌فروشند.

برای این‌ که افراد متقاضی برای  خرید کوره القایی  به این دردسر دچار نشوند، باید از برندها و مراکز فروش معتبر و به‌ صورت کاملاً قانونی به خرید محصولات و تجهیزات مورد نیاز خود بپردازند. از این‌ رو ما به این افراد برند تهران القا را پیشنهاد می‌ کنیم. با انتخاب این برند مسلماً اشخاص بهترین خرید را خواهند داشت و می‌ توانند از محصولات و تجهیزات با کیفیتی بهره‌ مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات
تهران القا
آدرس ما:

تهران | چهاردانگه - شهرک صنعتی سهند

شماره تماس ما:

09128895529