لوگو اصلی تهران القا

تهران القا

شماره تماس ما:

09128895529

ایمیل ما:

info@tehranelgha.com

خازن کوره القایی یا خازن آبگرد چیست؟

خازن کوره القایی یا خازن آبگرد چیست؟

 

شاید از بخش‌های مختلف، نام خازن آبگرد یا خازن کوره القایی به گوش شما رسیده باشد. این خازن در انواع و اقسام مختلف برحسب توان و ظرفیت کوره گزینش می‌شود. اگر بخواهیم در حالت کلی انواع آن‌ را دسته‌ بندی کنیم، باید بگوییم: تولید آن‌ها به دو صورت هوا خنک و آب خنک صورت می‌گیرد. درست است قدرت، مقاومت و همچنین ماندگاری این خازن‌ها بالا است. اما امکان دارد تحت تأثیر عوامل مختلفی همچون حرارت بالای آب یا کاملاً برعکس یعنی یخ‌‌ زدگی این خازن‌ها دچار عیب و ایراد شوند. بنابر وجود کمپانی و برندهای سازنده فرکانس، ولتاژ و ظرفیت هر یک از خازن‌های  کوره القایی  متفاوت است. اگر بخواهیم ولتاژ تقریبی برای خازن آبگرد بیان کنیم، لازم است بگوییم: نهایتاً ولتاژ آن به ۵۰۰۰ ولت رسیده و فرکانس کاری نیز ۱۲۰۰ هرتز را شامل می‌شود.

 

ظرفیت کوره‌های آبگرد

 

در این قسمت برای آگاهی بیشتر شما مخاطبان عزیز به این موضوع اشاره می‌کنیم که کوره‌های القایی از جمله ابزار مهم در گرمایش و ذوب بوده که در صنعت نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. ظرفیت کوره‌های آبگرد متغیر بوده و یک کیلوگرم تا بیش‌ از ۱۰۰ تن را در بر می‌گیرد. عملکرد و کاربرد فوق‌العاده کوره‌های القایی در تمامی صنایع محرز شده، اما در صنایع آلومینیوم، مس و فولاد اهمیت قابل‌ توجهی دارد. در‌حال‌‌حاضر شرکت‌ها و برندهای مختلف با در نظر گرفتن سوددهی مناسب تولید و فروش خازن آبگرد به تولید این محصول پرداخته‌اند.

اما از میان آن‌ها  تهران القا  توانست در بازه زمانی کوتاه با تولید خازن‌های کوره القایی توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کرده و از میان تولیدکنندگان و افرادی که در این صنعت کار فعالیت داشتند، موفقیت بیشتری کسب کند. در این مقاله برای آشنایی هر چه بیشتر شما در رابطه با صفحه‌  کوره القایی  و خازن آبگرد مطالب و توضیحات مفیدی را ارائه می‌دهیم. پس با ما همراه باشید.

 

معرفی خازن آبگرد با بیان جزئیات

 

معرفی خازن آبگرد با بیان جزئیات

 

خازن‌های کوره القایی در واقع یک سیستم خنک‌ سازی بوده که به واسطه آب کار می‌ کنند. این خازن‌ ها در هیتر ها و کوره های القایی تعبیه می‌ شوند. کاربرد خازن کوره القایی در راستا اصلاح ضریب قدرت یا تنظیم مدارات مخصوص کوره به‌ وضوح به چشم می‌خورد.

عایق این خازن‌ها تماماً فیلم بوده و دور تا دور آن را روغن سازگار با محیط‌ زیست و غیرسمی احاطه کرده‌ است. خنک‌ سازی آب در این خازن به واسطه محفظه برق دار صورت می‌گیرد. با توجه به این‌ که خازن آبگرد ساختار چند قسمتی را به خود اختصاص داده، تنظیم مدارات رزونانس مطابق استاندارد و متحمل شدن جریان های بسیار بالا کاملاً امکان‌پذیر می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ ای که بیان کردن آن خالی از لطف نیست. این است که این نوع خازن‌ به گردش آب و درجه حرارت مناسب محیط نیاز داشته و وجود این دو عامل اهمیت بسیار زیادی برای خازن آبگرد دارد.

افراد می‌ توانند خازن‌ های کوره القایی را بنا بر نیاز خود در ولتاژ و ظرفیت‌های متغیر سفارش دهند. یکی از کمپانی ها که عملکرد فوق‌ العاده‌ ای در این‌ راستا داشته، تهران القا است. تمامی متقاضیان با مراجعه به این شرکت بسیار بزرگ و معتبر می‌ توانند تمام وسایل و ابزارآلات صنعتی را با بهترین کیفیت و نازل‌ترین قیمت تهیه کنند.

 

عملکرد و کاربرد خازن آبگرد چه مواردی را شامل می شود؟

 

عملکرد و کاربرد خازن آبگرد چه مواردی را شامل می شود؟

 

پس‌ از بیان نکات و توضیحات فوق قطعاً می‌ توانید به این نتیجه برسید که خازن کوره القایی کاربردها و عملکردهای فراوان و قابل‌ توجهی دارد. در حالت کلی بنا بر اندازه، ظرفیت، ولتاژ و قابلیت‌ های مختلف میان خازن‌ های آبگرد کاربرد های مشابهی وجود داشته و تنها تفاوت جزئی مربوط به کارایی انواع خازن در آن‌ ها دیده می‌ شود‌. در نظر داشته باشید با توجه به این‌ که در کوره القایی قدرت گرمایی فراوانی وجود دارد. پس وجود سیستم انتقال دهنده گرما و یک خنک کننده کاملاً ضروری است. مسئولیت انتقال گرمای مضاعف به بیرون از کوره بر عهده‌ ی صفحاتی از آب است که در حوالی کوره‌های القایی قرار دارند. در این قسمت کارایی و کاربرد های مختلف این خازن را به‌ صورت مجزا شرح می‌ دهیم.

  • مدارات به خصوص کوره در حیطه مسئولیتی خازن‌ های آبگرد قرار دارد.
  • به حرکت درآوردن آب، کنترل کردن و در نهایت تنظیم کلی برعهده‌ ی خازن‌ های آبگرد است.
  • به‌ منظور حفظ کاربرد و وجود انواع خازن‌ های کوره القایی برای عایق‌ بندی این خازن از فیلم‌های متالیزه یا تمام فیلم استفاده می‌ شود.
  • بنا بر سفارش متقاضی این خازن‌ ها به محفظه برق یا بدون برق مجهز شده و برای خنک‌ سازی محفظه کوره  آب بهترین گزینه است.
  • این خازن‌ ها طبق استاندارد های مورد نظر طراحی و تولید شده و وجود آن‌ ها به گردش آب و تنظیم حرارت محیط کمک بسیار زیادی می‌ کند.

 

خازن کوره القایی چه خصوصیات و ویژگی هایی دارد؟

 

خازن کوره القایی چه خصوصیات و ویژگی هایی دارد؟

 

در قسمت قبل به کاربرد خازن‌ های آبگرد اشاره کردیم. باید بگوییم که کاربرد و ویژگی برای هر یک از محصولات دو مقوله کاملاً جدا و متفاوت هستند که به طبع توضیحات مختلفی را شامل می‌شوند. در این بخش مجموعه ویژگی و خصوصیاتی که سبب می‌شود خازن آبگرد در بخش صنعت کاربرد و اهمیت زیادی داشته باشد را بیان می کنیم.

  • به منظور کاربرد های داخلی در این خازن از بوش‌های فنلی درجه الکترونیکی استفاده‌ شده است.
  • طول عمر خازن‌ های آبگرم بسیار طولانی بوده و حدوداً به ۲۰ سال می‌ رسد.
  • برای داشتن راندمان بالا سیستم‌ های دی الکتریک یا همان عایق الکتریک در این خازن‌ ها وجود دارد.
  • وجود ناودان‌ های مسی و روکش‌های قلع باعث شده حداکثر سرعت در این خازن به ۳۰۰ آمپر برسد.
  • در این خازن مدار های مخزن ED و AC به‌ کارگرفته شده‌ است.

 

خازن کوره القایی چیست

 

سخن پایانی

 

همان‌ طور که مستحضر هستید در این مقاله نکات و مطالب لازم و کاربردی را در رابطه با خازن آبگرد یا همان خازن کوره القایی به سمع و نظر شما عزیزان رساندیم. این خازن بر حسب ویژگی و خصوصیات مختص به خود، کاربرد ها و قابلیت‌ های مختلفی داشته و به واسطه همین ویژگی و کاربردها نقش بسیار مهمی را در صنایع مختلف به خصوص فولاد، مس و آلومینیوم ایفا می کند. خازن آبگرد در انواع و اقسام مختلفی تولید شده که مجموعه تفاوت آن‌ ها به ظرفیت، درجه حرارت، اندازه و ولتاژ بر می‌ گردد. پس هر یک از خازن‌ ها با وجود این عوامل تفاوت‌ هایی با یکدیگر دارند.

با توجه به اهمیت و کاربرد فراوان این خازن افرادی که به این محصول نیاز دارند باید آن را از مراکز فروش و سایت‌ های معتبر خریداری کنند. در نهایت بهترین انتخاب برای این افراد بدون شک برند تهران القا خواهد بود. این شرکت معتبر به واسطه مهندسین و کارشناسان مجرب بهترین محصولات را از قبیل صفحه کوره القایی، شمش کوره القایی و خازن آبگرد در اختیار افراد قرار داده و خدمات پس‌ از فروش نیز دارد. پس افراد می‌ توانند با خیال راحت و بدون هیچ‌ گونه نگرانی از این برند معتبر محصولات و لوازم مورد نیاز را خریداری نمایند. تا این پایه هیچگونه نا رضایتی نسبت به محصولات این برند وجود نداشته، چون با استفاده از مواد اولیه بسیار با کیفیت محصولات کارآمدی را با قیمتی مناسب و به طور کاملا استاندارد در اختیار مشتریان قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات
تهران القا
آدرس ما:

تهران | چهاردانگه - شهرک صنعتی سهند

شماره تماس ما:

09128895529