لوگو اصلی تهران القا

تهران القا

شماره تماس ما:

09128895529

ایمیل ما:

info@tehranelgha.com

ساخت کوره االقایی برای ذوب طلا و نقره
آموزش ساخت کوره االقایی برای ذوب طلا و نقره در تهران القا

ساخت کوره القایی برای ذوب طلا و نقره

از کوره ها در زمینه های مختلف صنعت برای ذوب کردن فلزات استفاده می کنند و یکی از کاربرد های این نوع کوره برای ذوب کردن طلا و نقره می باشد. همان طور که می دانید کوره با استفاده از جریان الکتریکی که در مدار جاری می شود گرمایی تولید می کند که موجب ذوب فلزات می شود. کورها در ابعاد و انواع مختلف وجود دارد که با توجه به حجم مورد نیازتان‌ می توانید کوره با حجم مناسب انتخاب نمایید.

اگر شما احتیاج به کوره برای مقدار کمی طلا و نقره دارید ساخت کوره القایی با ابعاد کوچک تر برای شما مقرون به صرفه تر است و شما می توانید با صرف هزینه ی کم و با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس کوره القایی خانگی بسازید. در ادامه قصد داریم در مورد طرز ساخت کوره القایی برای ذوب طلا و نقره و ابزارهای مورد نیازتان مزایای و معایب آن صحبت کنیم، امیدواریم مطالب ذکر شده در طول مقاله برای شما مفید واقع شود‌.

دلیل استفاده از کوره برای ذوب طلا و نقره

طلا بعد از ذوب شدن ارزش خود را از دست نخواهد داد بلکه ارزش بیشتری نیز پیدا می کند. طلا در طبیعت به صورت ناخالص استخراج می شود و به همین دلیل برای  تصفیه ی آن  فرآیند ذوب ضروری است. تمام قطعات طلاهای موجود در طلا فروشی ها و غیره تحت فرآیند ذوب قرار گرفته تا به این اشکال در آمده اند. به این نکته توجه داشته باشید که روند ذوب در تصفیه طلا کمی خسته کننده است و باید با دقت انجام شود  و اگر در روند کار دقت نشود باعث ریزش  آن می شود. اگر در حال آموزش طلا سازی هستید و قصد  دارید در حجم کم طلا ذوب کنید  و در این زمینه شروع به فعالیت کنید می توانید با ابزارهای در دسترس برای خودتان کوره القایی آماده کنید و اوایل کار از آن استفاده کنید.

آموزش ساخت کوره برای ذوب طلا و نقره در تهران القا

انواع کوره ها

در صنعت انواع مختلفی کوره برای ذوب طلا و نقره وجود دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارند و ابزار و وسایل مخصوص به خود را نیز لازم دارند‌که انواع آن شامل: کوره برقی، گازی، ذغالی و القایی می باشد و در این مقاله ساخت کوره القایی خانگی مخصوص طلا و نقره را خدمت شما عزیزان توضیح خواهیم داد.

مراحل ساخت کوره القایی

زمانی که شروع به ساخت کوره می کنید حتما از هیت سینگ استفاده کنید تا از آسیب دیدن ما سفت ‌ها پیشگیری کند. با استفاده از پین هدر می‌توانید پایه‌های فن را در مدار لحیم کنید. اگر خودتان مدار را می‌زنید؛ حتما به مسیرهای قدرت توجه کنید تا برد دچار مشکل نشود.

لوازم کوره القایی با توجه به حجم کار متفاوت می باشد، که شامل مقاومت، دیود، خازن، ترمینال و لوله‌ مسی می‌شود که در اکثر ابزار فروشی‌ها نیز وجود دارد. بعد از ساخت این کوره اگر از آن  برای ذوب طلا و نقره استفاده می‌کنید باید در شروع کار از حجم کمتری نقره نسبت به طلا استفاده کنید. به عنوان مثال اگر ظرفیت دستگاه شما برای ذوب یک کیلو طلا تهیه شده است باید  ۵۰۰ گرم نقره درونش برای ذوب کردن قرار دهید.

روش ساخت کوره القایی و طراحی مدار اش دارای چند مرحله است:

  1. طراحی بوته

 در این مرحله  ارتفاع به قطر و قطر کویل‌ها نسبت به قطر شارژ و ضخامت بوته  مشخص می شود.

  1. انتخاب فرکانس

فرکانس و توان مدار در  تولید حرارت به مشخصات فیزیکی  و ابعاد کوره وابسته است.

  1. تعیین توان مورد نیاز

این بخش شامل توان لازم برای ذوب شارژ و اتلاف حرارتی فرآیند ذوب است که باید منبع تغذیه متناسب با فرکانس و توان لازم برای فرآیند ذوب در نظر گرفته شود.

  1. طراحی کویل‌های القایی

در این مرحله باید تعداد لوله‌های مسی  متناسب با فرآیند ذوب را مشخص کنید.

  1. طراحی سیستم سرمایش لازم

در نهایت سیستم سرمایش لازم برای کوره را طراحی کنید.

روش ساخت کوره القایی و طراحی مدار از تهران القا

مزایای کوره القایی برای ذوب طلا نقره

  • با توجه به خاص بودن لوازم مورد نیاز آنها در دسترس هستند.
  • ساخت و راه اندازی ساده این نوع کوره
  • استفاده از آن آلودگی ندارد.
  • سرعت بالایی در ذوب دارد.
  • کار با کوره القایی راحت و بدون دردسر می باشد.

معایب کوره القایی برای ذوب طلا نقره

  • کمی هزینه ساخت و راه اندازی این نوع کوره زیاد است.
  • در ساخت آن باید به طور حتم از اکسیداسیون و ناخالصی ها استفاده نمود.

نکات مهم برای ساخت کوره

در روند ساخت کوره حتما به جنس بدنه دقت فرمایید تا نسوز باشد و نسبت به حرارت ‌‌مقاوم باشد. اگر بدنه کیفیت مناسب نداشته باشد هنگام استفاده قادر نیست دمای درونش را کاملا  حفظ کند و همین امر موجب اتلاف انرژی درون کوره خواهد شد که باعث دیرتر ذوب شدن فلز درونش خواهد شد‌‌ و زمان زیادی برای ذوب نیاز دارد. هنگام ساخت کوره نیاز به دو عدد آجر نسوز  دارید که یکی از آنها باید دارای کنده کاری باشد. روی آن باید دو سوراخ وجود داشته باشد یکی برای مشعل و دیگری برای دودکش کوره. در طی ساخت کوره حتما فضایی برای انتقال حرارت به کنار بوته ها و سپس خروج از کوره در نظر بگیرید. حتما بخشی برای گذاشتن و برداشتن طلا و نقره درون کوره در نظر بگیرید.

نکات مهم برای ساخت کوره در تهران القا

فرکانس کوره

قدرت و ظرفیت کوره را حجم بوته ی آن تعیین نمی کند بلکه فرکانس جریانی درونش بسیار موثر است و هرچه کوره دارای فرکانس بالایی باشد قدرت بالایی در ذوب دارد. اگر شما تصمیم به ساخت کوره ارزان قیمت دارید فرکانس کمب هم در آن جریان پیدا می کند و در نتیجه قدرت کوره برای ذوب پایین می آید وزمان بیشتری برای ذوب نیاز دارد.

نتیجه گیری

 با کمی دقت و زمان می توانید برای خودتان کوره القایی برای ذوب طلا و نقره آماده کنید. سعی کردیم در طول مقاله  طرز ساخت این کوره را توضیح دهیم و نکات و مواردی که در ساخت آن مهم است بیان کردیم، همچنین مزایا و معایب این نوع کوره را ذکر کردیم تا شما با آگاهی کامل نسبت به آن و دانستن نکات مهمش برای ساخت آن اقدام کنید تا بتوانید در مدت زمان کوتاهی طلا و نقره را ذوب کنید. این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که میزان حجم طلا و نقره ای که می توانید درون آن استفاده کنید به ظرفیت کوره بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین مقالات
تهران القا
آدرس ما:

تهران | چهاردانگه - شهرک صنعتی سهند

شماره تماس ما:

09128895529